CUTI SAKIT – –

Hari nie lak, mau tak mau aku kena minta cuti juga. Coz kalau tak cuti.. memang deman nie makin parah. Seharian aku dalam bilik. Cuma turun masa abang aku call suruh amik laptop kat bawah dan time nak p lunch jer.. setengah hari aku tido.. lepas dapat laptop baru aku start taip benda yang abang aku minta tolong. Cian dia.. patutnya hari nie dia halfday jer.. tapi abang aku petang pun kena pegi ke SMC lagi. Coz ada doa selamat. besok dengan rasminya cafeteria kat SMC tu bukak..

Dah tu.. bos punya tension la.. ikut sedap jer cakap.. tu abang aku tak puas ati sgt. Yang aku ingat abang aku bagitau.. bos kata “she 100 times better than me”. Abang aku maksudkan lain. Bos tu jawap gitu la pulak.. bos tu kalau tension pun jangan la cakap macam tu. Aku pun ikut rasa tak sedap hati dia kata gitu. Cafeteria kat tempat baru nie.. buat staff kelam kabut juga. Lagi pula esok start beroperasi. Tu yang aku tak paham hari nie baru barang nak beli.. tu cerita yang aku dengar dari staff lain. Coz aku cuti..nampak riak wajah abg aku time dia antaq laptop tadi tengahri penat jer kelihatan.. cian, kalau takda sesapa kat bawah tu.. nak jugak aku tolong lap peluh dia. Tapi nak buat cemana ada gak orang kat sana. Malam pun balik lewat dah.. bos kata sekejap jer boleh balik.. tapi akhirnya sekejap saja. Assignment abng aku byk lagi tak siap. Tak tau la cemana dia nak siapkan. Sabtu nie kena hantar lagi pulak tu.. aku pun ikut jadi tension lak.. nanti esok aku kena tolong dia cari surat untuk assignment dia yang lagi satu. Assignment for Business and Communication kalau tak silap.. kalau aku sambung belajar nanti. Aku sebolehnya takmau keja sambil belajar. Rasa macam tak terdaya.. bila balik dari keja.. baca balik artikel2 yang abang aku bagi hari tu pun boleh terlelap.. takda yang masuk dalam otak..

Tinggalkan Jawapan

