Hambar betul aku rasa…

Semalam aku cuti… sepupu aku tunang.. Tunang dia tu.. aku nyer x-bf time sekolah. Ish.. rasa lain lak aku nak pegi.. Tapi akhirnya aku pegi jugak la. Congratulation ya..

***

Semalam juga, kat sini ada meeting staff. General meeting.. meeting for all. But aku cuti la pulak. Petang tu aku ada message kat abang aku. Before 6 pm & after 6pm. Tapi no reply. Dia tgh busy dalam meeting kot..

Lepas solat mahgrib. Aku makan sat… basuh baju.. mop lantai.. bila dah penat tu. aku baring kejap.. Tgk2 aku terlelap la pulak. rupanya abang aku ada message jam 8 lebih gitu. Aku sedar 11pm lebih dah. At the same time.. abang aku ada call. Tanya dah solat ke belum. Aku bagitau belum lagi. Memang suara dia macam nak marah dah. ehehe.. Dia suh p solat dulu.. Jadi aku pun bangkit dari katil.. amik wuduk dan solat.

Susah betul aku nak lelap balik tau. Sampai jam 2 am lebih pun aku belum terjaga lagi.. Ish..

****

Kelihatan ada seorang lelaki [ macam aku rapat sgt dengan lelaki tu], dan 2 orang perempuan.. diaorang nie nak pegi ke satu majlis. Mereka bertolak dulu.. setelah beberapa lama pemergian diorang.. DAtang pula perkhabaran yang diorang nie terlibat dalam kemalangan. Aku bergegas ke tempat kejadian. Kelihatan kereta yang di naiki kat driver sit. Hancur remuk. lelaki itu pun tak di kenali kerana hancur akibat kemalangan tersebut. Aku rasa sedih yang teramat. Aku menangis semahu-mahunya.. Aku baca yasin untuk arwah..

Tiba-tiba kedengaran alarm hp aku berbunyi.. rupanya aku bermimpi.. Ya allah.. kenapa aku mimpi sedemikian rupa.. sampai sekarang hati aku tak happy. abang aku bergurau pun.. payah betul aku nak senyum.

Tinggalkan Jawapan

