Terasa hati..

Kadang abang aku tu.. cakap ikut sedap dia saja. Bergurau pun ikut sedap juga. Dia kata aku tak jaga ati dia. Pernah aku kena marah pasal hal tu.. hal kecil saja. Tapi, ye la memang buat orang kecil hati kalau orang tu dah sensitif. Padahal dia pun kadang cakap pun bukan jaga hati kita juga.

Tu la kan.. masalah jugak kalau kita dah sayang sangat kat seseorang tu.. bila dia cakap sikit.. kadang tu buat kita terasa hati. Aku tak terasa hati pun kalau dia tegur aku pasal aurat ka, tudung ka, solat ka.. apa2 la yang pasal agama. Tapi tak tau la cemana aku nak cakap…

malam tadi dia cakap pasal lagu tu jer.. dia kata aku sombong la.. tah apa lagi aku pun dah lupa.. aku agak terasa sikit. pasai apa.. lagu yang dia minta tu.. aku ada download gak la.. tapi tak banyak.  Tapi tak per.. perkara kecil kan.. Tapi perkara kecil2 tu lama2 boleh jadi besar juga…

Macam tu juga hari nie.. nie tadi dia klua jer.. tak bagitau apa pun. cuma tu jer la dia kata dia ada hal. Nak balik awal. Tapi tak per la.. perkara kecil saja.

Tapi kan.. aku pun binggung kenapa la aku nak kecil hati sangat. Pasal aku dan dia bukan ada apa2 pun. hanya antara adik dan abang SAHAJA. Yang aku dok tension2 pasai apa pulak.

Untuk menyedapkan hati, boleh la aku kata..

“takper la.. lupakan saja. buat macam angin lalu jer. Buat macam takda apa.. lagipun aku dan dia takda apa. Nak kecik ati sgt buat apa. Dia tak bagitau dia nak pegi mana pun.. tak per la.. aku ni sapa nak tahu. ”

Padahal dalam, hati nie hanya Dia sahaja yang tahu. Tetiba aku rasa sedih la pula tau. Rasa nak menangis pun ada. Malam tadi, aku stress sgt.. punya la awal aku tido. tak pernah aku tido seawal tu.. Jam7.30mlm dah kat katil.

Ada lagi sekali hati tu, bolehnya dia kata

“ikut dia la nak msg ka, tak ka, reply ka, tak ka”.

Itu macam dia dah tak kisah. Aku tahu la, dia tu tgh marah dengan aku. Tapi dia cakap macam tu.. buat aku terasa hati juga, menitis air mata hanya Dia saja yang tahu. Takkan la aku nak bagitau abg aku

” abg tahu tak, abg cakap macam tu.. saya menangis tau”.

Bukan baru sekali tu dia kata macam tu.. dah 2 kali dia kata macam tu.

Kadang tu aku rasa aku ni… macam patung pulak. Macam bodoh pulak aku rasa.

Aku betul2 tak suka perasaan macam nie.. tak tau aku nak gambarkan perasaan nie..

One response to “Terasa hati..

  1. sabar ler…mungkin dia tak perasan kot…napa x luahkan saja perasaan ko sama dia…spya dia tak lukakan prsaan ko lg…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s